Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logopedická prevence pro přirozený rozvoj dětí v předškolním vzdělávání
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku (ne)využívání nabídky logopedické prevence rodiči dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je logopedie, logopedická prevence, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči (rizika, která se mohou ve vývoji řeči projevit) a artikulace. Opírá se o dostupné odborné prameny z oboru logopedie. Praktická část je realizována metodou kvalitativního šetření a obsahuje polostrukturované rozhovory s rodiči. Hlavním cílem je zjistit odpověď na výzkumnou otázku: "Jak aktivní je zájem ze strany rodičů a jaký je hlavní důvod rodičů vyhledat odbornou pomoc?" Konkrétně se jedná o výzkum v jedné mateřské škole na jihu Čech.
Logopedická prevence a hudební činnosti pro děti s odkladem školní docházky
Ježková, Kristýna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá propojením logopedické prevence a hudebních činností v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, zda prostředky hudební výchovy můžeme zlepšit jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Teoretická část popisuje problematiku odkladů školní docházky. Věnuje se narušené komunikační schopnosti a jejím kategoriím, odlišnému mateřskému jazyku a bilingvnímu rodinnému prostředí, neboť předmětem výzkumu jsou děti z těchto zmíněných skupin. Pojednává též o vývoji řeči v jazykových rovinách, zabývá se logopedickou prevencí v mateřské škole a jejím propojením s hudebními činnostmi. Praktická část je věnována akčnímu výzkumu, který obsahuje vstupní diagnostiku dětí s odkladem školní docházky, popisuje průběh výzkumu a hodnotí vliv hudebních činností v logopedické prevenci na jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které přináší data o průběhu logopedické prevence v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA odklad školní docházky, logopedická prevence, hudební činnosti, řeč, komunikace
Využití Montessori pedagogiky při logopedické prevenci u dětí předškolního věku
Doutnáčová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tématu montessori pedagogiky a jejího využití při logopedické prevenci u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je analýza metod využívaných v montessori pedagogice při poskytování logopedické prevence v montessori mateřských školách. Bakalářská práce je koncipována do tří kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou popsána teoretická východiska, o které se práce opírá. Na základě odborné literatury kapitoly definují obě zvolená témata. V první teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky z oblasti logopedie. Obsahem jsou informace o komunikaci, o vývoji řeči a jazyka, o oblastech, které tento vývoj ovlivňují a na závěr o logopedické prevenci. Druhá část popisuje další oblast, kterou se práce zabývá, a tedy montessori pedagogiku, její principy, vznik a aktuální podobu v Česku i ve světě. Třetí kapitolu práce tvoří empirická část, která se věnuje samotnému výzkumnému šetření. Pro výzkumné šetření byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu. Pomocí rozhovorů a přímého pozorování ve dvou zvolených mateřských montessori školách v Praze byl analyzován průběh logopedické prevence v zařízeních. Dále byly zkoumány metody a pomůcky typické pro montessori vzdělávání a možnost jejich využití při logopedické prevenci. Na základě šetření byla ověřena možnost...
Logopedická prevence v mateřských školách na Klatovsku
Vilhelmová, Simona ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem bakalářské práce, jež se zabývá logopedií, jedním z podoborů speciální pedagogiky, je poskytování logopedické prevence v mateřských školách v okrese Klatovy. Cílem práce je analýza poskytování této prevence na Klatovsku. Práce je koncipována do tří kapitol, přičemž první dvě vymezují teoretická východiska práce. Pomocí odborné literatury jsou zde definována témata komunikace, logopedické intervence s důrazem na logopedickou prevenci, vývoje řeči, předškolního věku či nejčastějších druhů narušené komunikační schopnosti vyskytující se v předškolním věku. Empirická část analyzuje data kvalitativního výzkumného šetření realizovaného formou rozhovorů s učitelkami v mateřských školách. Práce analyzuje průběh logopedické prevence, spolupráci mateřských škol s odbornými externími institucemi ohledně logopedické prevence, využívané pomůcky či úskalí poskytované prevence. Na základě výzkumného šetření bylo poukázáno na nedostatečnou kooperaci mateřských škol a klinických logopedů či speciálně pedagogických center. Výsledky dále naznačily individuálnost každé mateřské školy, potažmo třídy, nejen v průběhu poskytování logopedické prevence, jež bývá přizpůsobována zejména potřebám a komunikačním dovednostem dětí, ale také v úskalích prevence či využívaných pomůckách. V závěrečné části práce jsou shrnuty...
Logopedická prevence v tématech třídního vzdělávacího programu v mateřské škole
VACKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci v mateřské škole. V úvodu teoretické části je vymezena logopedie, logopedická prevence, její obsah a metody. Další část charakterizuje logopedickou prevenci v rámci předškolního vzdělávání, specifika toho vzdělávání, jeho plánování a hodnocení. Praktická část uvádí náměty na logopedickou prevenci v rámci pěti běžných tematických celků třídního vzdělávacího programu. Tyto náměty byly realizovány v mateřské škole v krajském městě a následně vyhodnoceny dle předem sestaveného evaluačního plánu. Bakalářská práce ukazuje, že logopedická prevence může být přirozenou součástí integrovaného tematického vzdělávání v mateřské škole.
Logopedická prevence v mateřských školách na Plzeňsku
KRAUSOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v mateřských školách na Plzeňsku. Teoretická část popisuje charakteristiku Plzeňska, plzeňského nářečí. Obsahuje logopedickou prevenci, vymezení základních pojmů, primární logopedickou prevenci v mateřských školách. Definuje pojem logopedická depistáž a osvěta. Uvádí kvalifikační požadavky pro logopedickou péči, kompetence učitele, podmínky pro podporu vývoje řeči. Vymezuje obsah logopedické prevence. Praktická část obsahuje výzkumné šetření a tematické celky. Ke zjištění dat byla použita forma dotazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.